NEW YORK TIMES CITIRA DODIKA: SARAJEVO JE TEHERAN

NEW YORK TIMES CITIRA DODIKA: SARAJEVO JE TEHERAN Ispis
29.12.2008.

dajem_bosnu_za_srpsku.jpg

Utjecajni američki dnevnik spominje i Milorada Dodika, premijera RS, koji Sarajevo naziva novim Teheranom te govori o "političkom islamu i borbi protiv ljudi koji ne dijele tu viziju".

Trinaest godina nakon rata u kojem je ubijeno 100.000 ljudi, većinom Muslimana, Bosna i Hercegovina prolazi kroz islamsku obnovu, piše u subotu The New York Times. Posljednjih je godina izgrađeno više od pola tuceta novih medresa, visokih …  vjerskih škola, a nastale su i desetine novih džamija, uključujući i onu kralja Fahda, u sklopu kompleksa od 28 milijuna dolara u kojem se nalaze i sportski i kulturni centar, navodi u izvješću dopisnik NY Timesa iz Sarajeva.

Potpuno pokrivene žene i muškarci dugih brada, za koje se prije rata gotovo nije znalo, danas su uobičajeni u BiH, dodaje se.

Dok jedni pozdravljaju muslimansku obnovu kao zdravo jačanje identiteta u multietničkoj državi u kojoj Muslimani čine gotovo polovicu stanovništva, drugi upozoravaju na rastući kulturni sukob između konzervativnog islama i proklamiranog sekularizma, ističe NY Times.

Kao primjere toga kulturnog sukoba, list spominje incident s napadom na ‘gay’ paradu u Sarajevu, prije dva mjeseca, uz povike "Ubij pedere" i "Allahu Akbar", eksploziju u trgovačkom centru u Vitezu, početkom godine, te nedavno uvođenje islamskog vjeronauka u državne vrtiće, koje je izazvalo pritužbe roditelja, uključujući i sekularne Muslimane, zbog narušavanja načela o razdvojenosti države i religije.

NYT citira liberalnog islamskog teologa prof. Mustafu Spahića, koji je taj potez nazvao "zločinom protiv djece" te "uvredom slobode, mašte i zabave dječjeg svijeta", uz isticanje da prorok Muhamed vjerski odgoj za djecu preporuča tek nakon sedme godine života.
Kao energičnog borca protiv islamske vjerske poduke u vrtićima, NYT spominje i Vedranu Pinjo-Neuschul, koja je prikupila 5.000 potpisa roditelja protiv takve politike, koju je kritizirao i OESS.

List navodi i primjer preimenovanja ulica u Sarajevu s komunističkih revolucionara na muslimanske heroje, te citira riječi glavnog urednika lista Oslobođenje Muharema Bazdulja kako strahuje od rasta Vahabizma, konzervativnog sunitskog pokreta podrijetlom iz Saudijske Arabije, čije su organizacije uložile oko 700 milijuna dolara u BiH od rata, uglavnom u džamije.

Vahabizam je stigao sa stotinama boraca koji su došli iz arapskih zemalja tijekom rata i s arapskim humanitarnim djelatnicima, no po ocjeni velikog muftije Mustafe Cerića, vahabizam nema budućnosti u BiH čak i ako se još veći broj ljudi prikloni vjeri.

Navodeći kako su bosanski Muslimani prakticirali umjereni islam, koji datira od vremena turskih osvajanja u 15. stoljeću, NY Times spominje i istraživanje sociologa Dine Abazovića, prema kojem 60 posto bosanskih Muslimana favorizira zadržavanje religije u privatnoj sferi, dok samo izrazita manjina moli pet puta dnevno.

NY Times naglašava kako se i bosanski Hrvati, katolici, i bosanski Srbi, pravoslavci, sve snažnije priklanjaju svojoj vjeri i nacionalnom identitetu, te da je posjet crkvama u porastu, dok u Republici Srpskoj, čak i ministarstva i policija imaju svoje pravoslavne svece zaštitnike.

Utjecajni američki dnevnik spominje i Milorada Dodika, premijera RS, koji Sarajevo naziva novim Teheranom te govori o "političkom islamu i borbi protiv ljudi koji ne dijele tu viziju".

Muslimanski čelnici i većina zapadnih analitičara u BiH protivi se tim procjenama i govori kako one ne korespondiraju sa sekularnom realnošću zemlje, već su dio pokušaja srpskih nacionalista da opravdaju okrutno podjarmljivanje Muslimana u vrijeme rata, i od Srba i od Hrvata, zaključuje The New York Times.

Biznis.ba / agencije

Komentariši